بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater برای PS5
مشخصات :
ژانر : اکشن – ماجراجویی
امتیاز متاکریتیک : –
سازنده : Konami Digital Entertainment
ناشر : Konami
تاریخ انتشار : –
این بازی به صورت یک نفره و چند نفره امکان پذیر است .
راهنمای خرید بازی پلی استیشن 5
خرید و قیمت دیسک بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater نسخه پلمپ و دست دوم مخصوص PlayStation 4 (آکبند و کارکرده)
نقد و بررسی جهت خرید بازی متال گیر سولید دلتا اسنیک ایتر برای پلی استیشن ۵
سازندگان بازی Metal Gear Solid 3 رو توسعه دادن و یک اثر تازه بنام Metal Gear Solid Delta: Snake Eater خلق کردن. همونطور که میبینین کلمه جدید دلتا اضافه شده که معنای تغییر میده. دلیل انتخاب این کلمه این هست سازندگان میخواستن هویت اصلی بازی رو حفظ کنن و همزمان یک سری تغییرات هم ایجاد کنن تا نظر مخاطبان امروزی هم جلب بشه.
بازیMetal Gear Solid Delta Snake Eater وقتی رونمایی شد، از یک لوگوی متفاوت برای معرفی سازنده استفاده کرد. درواقع در همون ابتدا به مخاطب فهموند هیدئو کوجیما و کمپانی کونامی در ساخت نه تنها مشارکت نکردن بلکه هرکدوم وارد یک مسیر کاری جداگانه شدن. در این مطلب میخوایم درمورد متال گیر سالید اسنیک ایتر صحبت کنیم و ببینیم آیا جدا شدن دو سازنده تاثیر منفی روی ریمیک گذاشت یا نه؟
داستان بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater
قهرمان اصلی بازی کسیه به اسم جک که سال هاست در نقش یک مامور آمریکایی فعالیت میکنه و حالا یک مسئولیت بسیار مهم رو باید انجام بده. دانشمندی به اسم نیکولای سوکولوف وجود داره که و شما(جک) باید دست به هرکاری بزنین تا از بین نره.
شما و نیکولای تنها شخصیت های بازی نیستین و در همون ابتدا با فردی به اسم میجر زیرو آشنا میشین. میجر یک فرمانده مهم و قدرتمند هست که کنترل نیروهای سیا یا فاکس رو برعهده داره. در این بین یک کاراکتر زن هم سر و کله اش پیدا میشه به اسم پزشک پارامدیک که برای برای یاری رسوندن به پروتوگانیست ها وارد جنگ شده.
اگه سری Metal Gear Solid رو دنبال کرده باشین، تعجب میکنن چرا شخصیت میجر زیرو موقعی که کاراکتر اصلی رو به رو میشه اون رو جک صدا میزنه درصورتی که در قسمت های قبل به پروتوگانیست ها میگفتن اسنیک! ماجرا ازین قراره اسنیک یک اسم نبود بلکه در عملیات نظامی نقش یک رمز رو ایفا میکرد و به کاراکتر اصلی تعلق داشت.
گیم پلی بازی متال گیر سالید دلتا ریمیک
بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater وقتی شما رو وسط خاک شوروی قرار میده، توقع داره ماموریت رو جدی بگیرین و کاملا رسمی پیگیریش کنین.
بخش زیادی از نقشه جنگل هست و باید تا جایی که میتونین ازین فضا به نفع خودتون استفاده کنین؛ در یک کلام خلاقیتتون رو بکار بندازین و ببینین چطور میشه از کوچک ترین امکانات و ریزترین ویژگی های جنگ استفاده کرد و جون سالم بدر برد.
بازی انتظار داره عین مار بدون سر و صدا و آشوب بپا کردن از روی برگ ها حرکت کنین، موفق بشین بدون سقوط کردن پل ها رو طی کنین و بدون غرق شدن در باتلاق ها پنهان بشین. اگه خلاقیت داشته باشین میتونین کارهای زیادی بکنین. مثلا داخل تریلری که برای معرفی پخش شد، کاراکتر اصلی رو میبینین که از یک روش جالب و حرفه ای برای استتار استفاده کرده بود؛ اون ظاهرش رو شبیه به کروکودیل ساخته بود و از میان آب ها حرکت میکرد.
گرافیک بازی متال گیر سالید ۳ ریمیک
بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater در همون لحظه اول که کاراکتر اصلی رو نشون میده، ثابت میکنه برای بهبود گرافیکش زحمت زیادی کشیده. سازندگان روی طراحی صورت پروتوگانیست ها خیلی دقت کردن بخصوص وقتی زیر آفتاب قرار میگیرن، کیفیت بالای سایه پردازی خیلی خوب نمایان میشه.
کمپانی کونامی برای اینکه محیط و چهره ها واقعی تر از آب دربیاد، موتور گرافیکی آنریل انجین ۵ رو بکار برد. تهیه کننده بازی هم در یکی از مصاحبه هاش تاکید کرد بیشتر تمرکزشون رو روی بهتر شدن جلوه های بصری گذاشتن. اون ها میخواستن پوشش های گیاهی خیلی متراکم باشه و گیمر ذرات باران و خیس بودن برگ ها رو تمام عمیقا حس کنه. برای اینکار حتی یک سری گیاهان جدید طراحی کردن که بسیار شبیه نمونه واقعی هستن.
در نسخه ای که سال ۲۰۰۴ منتشر شد دوربین یک زاویه دیگه داشت. حالا بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater با یک زاویه متفاوت به ماجرا را روایت میکنه. صحنه ها با دوربینی به نام Over shoulder نمایش داده میشن یعنی سکانس ها رو از زاویه روی شونه تون نشون میده.
نوریاکی اوکامورا به یک نکته مهم دیگه هم درمورد دوربین اشاره کرده؛ اینکه بازی Metal Gear Solid 3 با یک دوربین که با اسم Legacy style شهرت داره ساخته شده و حالا در نسخه ریمیک هم بکار رفته.
در بازی اصلی موقع هدف گیری میتونستین از دو زاویه هدف رو زیر نظر بگیرین؛ اول اینکه از بالای سر شخصیت محیط رو نگاه کنین، دوم اینکه از دید اول شخص سوژه رو ببینین. در نسخه ریمیک به نظر میرسه بیشتر قراره اوضاع رو از دوربین روی شانه رصد کنین.
صداگذاری متال گیر سالید ۳
همیشه مسئولیت صداپردازی شخصیت های اسنیک را آقای دیوید هایتر برعهده میگرفت. تهیه کننده درمورد صداگذاری کاراکترهای بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater به یک نکته مهم اشاره کرد اینکه همون صداگذاری های قدیمی را دوباره بکار برده اند. این یعنی همه صحنه های سینمایی شبیه بازی اصلی هستند و اختلاف زیادی ندارن.
حالا ماجرا با همون زاویه های قبل نشون داده میشه، از قاب های قبلی استفاده شده، حرکت دوربین همونه و اکت های شخصیت ها تغییر نکردن.
کلام آخر
مخاطبان سری metal gear solid بخصوص کسانی که نسخه سوم رو تجربه کرده بودن، با شنیدن اینکه یک نسخه ریمیک هم در راهه خوشحال نشدن. دلیلش این بود کسی دوست نداشت بازی تغییر کنه.
تا اینکه یک تریلر از بازی Metal Gear Solid Delta Snake Eater پخش شد و طرفداران متوجه شدن بیشتر چیزها از صداگذاری گرفته تا جهت دوربین و غیره تغییر چندانی نکرده و هویت اصلی حفظ شده. این اتفاق مخاطبان زیادی رو به سمت تجربه ریمیک روانه کرد.
انتخاب وضعیت | آکبند ( پلمپ ), کارکرده ( دست دوم ) |
---|---|
انتخاب ریجن | ریجن 2, ریجن All |
برند | PlayStation |
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.