بازی Rocket Arena برای PS4
939,000 تومان
مشخصات :
ژانر :اول شخص شوتر
سازنده :Final Strike Games
ناشر :Electronic Arts
تاریخ انتشار :14 جولای 2020
راهنمای خرید بازی پلی استیشن 4
خرید و قیمت دیسک بازی Rocket Arena نسخه پلمپ و دست دوم مخصوص PlayStation 4 (آکبند و کارکرده)
نقد و بررسی جهت خرید بازی Rocket Arena برای PS4
Rocket Arena یک بازی تیراندازی سومشخص آنلاین تیمی است که توسط Final Strike Games توسعه یافته و زیر پرچم برنامه EA Originals از سوی Electronic Arts منتشر شده است. این بازی در تاریخ ۱۴ جولای ۲۰۲۰ برای پلتفرمهای PC، PlayStation 4 و Xbox One عرضه شد؛ و با تمرکز کامل روی گیمپلی ۳به۳، مخاطب را درگیر نبردهایی هیجانانگیز میکند.
ژانر آن هیرو شوتر (hero shooter) است و با بهرهگیری از موتور Unreal Engine 4 ساخته شده. محور گیمپلی بر اساس پرتاب موشک و سیستم Blast Meter طراحی شده—به جای نوار سلامتی، هر برخورد موشکی میزان انفجار شخصیت را افزایش میدهد تا وقتی پر شد، یک موشک دیگر باعث برانگیختن و حذفش از میدان میشود .
این ایده خلاقانه باعث شده Rocket Arena حس متفاوتی نسبت به دیگر بازیهای تیراندازی القا کند، چرا که ترکیبی از سبک جذاب Super Smash Bros با بازیهای آنلاین تیمی را ارائه میدهد .
بررسی کامل گیمپلی Rocket Arena
ساختار کلی و سیستم حرکت
گیمپلی Rocket Arena حول نبردهایی در مقیاس کوچک با ساختار ۳نفره شکل گرفته؛ هر شخصیت دارای موشکپرتابکن مخصوص به خود و تواناییهای جانبی منحصربهفرد است . بازیکنان میتوانند از rocket jumping (پرش با استفاده از انفجار موشکی) بهرهمند شوند تا ارتفاع و موقعیت تاکتیکی را سریع تغییر دهند—همراه با امکان سهجهش در هوا که دسترسی به راههای حرکت عمودی را تسهیل میکند .
سیستم Blast Meter و Knockout
سیستم Blast Meter جایگزین سیستم نوار سلامتی سنتی شده است؛ هر برخورد موشک، درصدی به این کنتور اضافه میکند و پس از پر شدن آن، آخرین موشک باعث Knockout میشو. این سبک یادآور فرمول Super Smash Bros است که با الگوبرداری هوشمندانه به Rocket Arena حس انفجاری خاص خود را داده است
شخصیتها و قابلیتهای ویژه
این بازی ۱۰ شخصیت با ابزار، ویژگی و سبک گیمپلی متفاوت ارائه میدهد—مثلاً:
Jayto: شلیک مستقیم و پرتاب چند موشک.
Kayi: توانایی سرعتدهی به موشکهای خودی و کند کردن دشمن
Mysteen، Amphora و Blastbeard: هرکدام دارای استراتژیهای تهاجمی یا دفاعی خاص
حالتهای بازی و محتوا
Rocket Arena در زمان انتشار دارای حالتهای مختلفی است:
Arena – شامل Knockout، Megarocket، Rocketball، Capture the Flag و Treasure Hunt .
Ranked Arena – چالشی رقابتی و سازماندهیشده.
Rocketbot Attack – حالت Co‑op برای مقابله با رباتها
این ویژگی باعث تنوع در تجربه و حفظ جذابیت بازی تا حدی میشود .
سفارشیسازی و سیستم پیشرفت
Rocket Arena از سیستم لوازم تزئینی و پرچم (banner customization) برخوردار است؛ بازیکنان میتوانند اسکین، پرچم و گرافیک VFX را از طریق season pass یا خریدهای قابل پرداخت دریافت کنند. همچنین قابلیت ارتقاء شخصیت با artifacts (افزایش سرعت حرکت، کاهش Cooldown و افزایش قدرت) وجود دارد که عمق استراتژیک بیشتری فراهم میکند
تجربه بازیکنان و نقدها
IGN بیان کرده که ترکیب موشکها و سیستم dodge حرکتی سریع و لذتبخش فراهم میکند، اما تجربه Rocket Jump “نقش چشمگیری در بازی ندارد” .
GameSpot اشاره کرده گیمپلی “پر انرژی و انفجاریست ولی فاقد جذابیت رقابتی عمیق است” .
روایت داستان و جهان و شخصیتها
ساختار جهان و خط داستانی
Rocket Arena بازی ساختاری بدون کمپین داستانی دارد و تمام تمرکز بر روی محیط PvP است. با این حال تیم توسعه تلاش کرده تا برای شخصیتها پیشینههایی بسازد هرچند اغلب نقدها این داستانها را سطحی یا “غیر قابلذکر” میدانند .
معرفی شخصیتهای کلیدی
ده شخصیت اصلی بازی هرکدام دارای تم متفاوتی هستند؛ مانند Blastbeard (دزد دریایی فضایی)، Mysteen (جادوگر)، Jayto و Kayi .
هر شخصیت با مجموعهای از موشکها و تواناییهای مکمل معرفی میشود تا سبکهای هجومی، دفاعی یا پشتیبانی را ارائه دهد .
حساسیت داستان و روایت آغازین
از آنجا که ساختار PvP دارد، روند ورود به بازی شامل یک آموزش سریع است که Rocket Jump و حرکت حرکتی را توضیح میدهد اما روایت خطی یا مقدمهچینی عمیق وجود ندارد . با این حال جذابیت اصلی داستان در معرفی هر شخصیت و سبکگیمپلی خاص آنها نهفتهست.
گرافیک، جلوههای بصری و کیفیت هنری
در این بخش دو پاراگراف داریم:
پاراگراف اول:
Rocket Arena از گرافیک کارتونی، رنگارنگ و شاد بهره میبرد که یادآور سبکهای Nintendo یا Overwatch است. شخصیتها از نظر طراحی بصری متمایزند و پویا هستند؛ مثلا اجرای انیمیشن موشک و اثرات انفجاری به شکلی جذاب طراحی شدهاند .
پاراگراف دوم:
با وجود ظاهر جذاب و پرفرمنس مطلوب، ساختار گرافیکی چندان پیشرفته نیست و برخی بازیکنان از نسخه PS4 در رزولوشن پایین شکایت کردهاند. همچنین گزارشهایی درباره کرشهای تصادفی پیش و پس از پایان مسابقه منتشر شده که ممکن است تجربه را مختل کند .
جمعبندی نهایی و نکات مثبت
پاراگراف اول:
Rocket Arena با ایدههای خلاقانه چون سیستم Blast Meter، امکان rocket jump آسان و طراحی متفاوت شخصیتها توانسته تجربهای جدید و سرگرمکننده ارائه دهد. سبک کارتونی و انیمیشنهای جذاب، بازی را برای مخاطب عام و خانوادهها مناسب کردهاند
پاراگراف دوم:
اما کاستیهایی نظیر فقدان عمق رقابتی، محتواهای محدود (نقشهها و حالتها)، قیمت اولیه و پرداختهای فصلی شباهت به free‑to‑play (یا بهتر بود F2P باشد) و برخی مشکلات فنی وجود دارد. با فاصلهگذاری مناسب در قیمت یا عرضه رایگان، و بهبود تعادل و محتوا، Rocket Arena میتوانست جایگاه پایدار تری پیدا کند
جمعبندی کلی
Rocket Arena عنوانی متفاوت با گیمپلی انفجاری و سرگرمکننده است که بهویژه برای علاقمندان گیمهای hero shooter جذاب ظاهر میشود. طراحی بصری دلنشین، شخصیتهای متنوع و سیستمهای حرکتی نوآورانه از نقاط قوت آن محسوب میشوند. اما تجربهی بازی محدود به تعداد کمی حالت و نقشه است، عمق رقابتی بالایی ندارد، قیمت اولیه به همراه پرداختهای مستمر میتواند بازدارنده باشد و از سوی بازیکنان و منتقدان، درخواست مدل free‑to‑play نیز بسیار مطرح شده است.
اگر به دنبال تجربهای سریع، رنگارنگ و مفرح در نبردهای تیمی محور موشکی هستید، Rocket Arena قطعاً ارزش امتحان دارد—بهویژه اگر در فصل رایگان یا تخفیف قرار بگیرد. اما برای کسانی که به دنبال گیمپلی عمیق و محتوای گستردهاند، شاید گزینههای دیگری در ژانر وجود داشته باشند.
وضعیت | آکبند ( پلمپ ), کارکرده ( دست دوم ) |
---|---|
ریجن | ریجن 2, ریجن All |
برند | PlayStation |
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.