جان برتون : پورتال های عنوان Ratchet & clank : rift apart حتما می توانند روی پلی استیشن ۳ اجرا شوند.
ویدیویی پخش شد که در آن پایه گذاران استودیو ترولرز تیلز در مورد پورتال های بازی Ratchet And clank rift apart صحبت می کردند و تلاش داشتند قابل اجرا بودن ان ها روی پلی استیشن ۳ را ثابت کنند
مدتی پیش جان برتون جلوی دوربین حاضر شد تا در مورد وجود نداشتن محدودیت های اجرایی صحبت کند. او توضیح داد رخ دادن اتفاقی به نام Rift غیرقابل انکار است اما بازیکنانی که از کنسول پلی استیشن ۳ استفاده می کنند نیازی نیست نگران سرعت حافظه باشند. پس نیازی به تهیه ی پلی استیشن ۵ نیست و بازی روان و بدون نقص بر کنسولشان پیاده خواهد شد
در واقع جان برتون کسی ست که نخستین بار در سال ۱۹۸۹ فکر برپا کردن کمپانی ترولزر گیمز به ذهنش رسید بعد از ان موفق شد نسخه های زیادی از مجموعه ی Lego را خلق کند. او حالا می گوید گاهی اوقات پیش می اید که حافظه های جانبی که برای پلی استیشن ۵ وجود دارد هم در سرعت به مشکل بربخورند و نتوانند در حد حافظه های مخصوص این کنسول عمل کنند
اقای برتون در ادامه از استودیو اینسامنیاک گیمز انتقاد می کند که ان ها بازیکنان را در مورد پلی استیشن ۵ فریب داده اند! در واقع این استودیو قبلا گفته بود که امکان ندارد بدون حافظه های مخصوص پلی استیشن پورتال های Ratchet & clank rift apart موفقیت امیز پیاده شوند
برتون سعی کرد منظورش را شفاف کند و اعتراف کرد قبول دارد عملکرد پلی استیشن ۵ بی نقص نبوده و قادر نیست از همه ی سرعت حافظه هایش استفاده کند اما به این معنا نیست که سخت افزار های قدیمی در پیاده کردن رچت و کلک : ریفت اپارت ناتوان اند
برتون در مابقی ویدیو چند فوت و فن برای ساخت پورتال ها فاش می کند. همچنین می گوید موقعی که قصد دارید به پورتال ها نزدیک شوید، انتظار نداشته باشید بتوانید دستورات زیادی به بازی بدهید و از تعدادی دکمه فراتر نخواهد رفت. در این مرحله یکی از Buffer ها اماده شده تا در ادامه لوکیشن از بواسطه ی پورتال ها بارگذاری شود
قبل از وارد شدن به پورتال باید ۸ ثانیه کنید و لازم است بدانید یکی از Buffer ها چون محدودیت دارد و قادر نیست ههمه ی دستور های داده شده را اعمال کند بنابراین غیرفعال خواهد شد اما ۸ ثانیه برای چه بود؟ رد این مدت یک لوکیشن جداگانه بارگذاری می شود و یک Buffer ثانویه وارد عمل خواهد شد تا مسیر را هموار کند بنابراین نتیجه می گیریم علاوه براینکه پورتال ها بر روی یک نسل قبل(کنسول پلی استیشن ۴) پیاده خواهند شد بلکه برای پلی استیشن هم جواب می دهد.
درکنار تمام این توضیحات برتون در مورد لوکیشن های Pocket dimension توضیح داد که ابعادشان محدود است بنابراین بارگذاری شان بدون هیچگونه سختی انجام می شود بعلاوه در این لوکیشن ها ابزار ها و وسایلی وجود دارد که چون قبلا یک بار در لوکیشن های دیگر اپلود شده بودند در سریع تر طی شدن روند بارگذاری کمک زیادی کرده اند