تعهد تیم RICOCHET به حذف چیتر ها در Call of Duty Black Ops 6
در ۲۵ اکتبر، بازی Call of Duty Black Ops 6 برای PS5 عرضه خواهد شد و سیستم RICOCHET Anti-Cheat از روز اول بهصورت فعال کار خواهد کرد، همراه با فناوری ها و بروزرسانیهای جدیدی که برای محافظت از تجربه بازیکنان در نظر گرفته شده است.
در زمان معرفی اولیه، RICOCHET Anti-Cheat متعهد شد که با شفافیت روشهای خود را برای محافظت از جامعه Call of Duty در برابر متقلبان به بازیکنان ارائه دهد. فناوری و روشهای شناسایی ما به شکل چشمگیری پیشرفت کرده است، اما زمان و نحوه ارتباط با جامعه بازیکنان نیاز به بهروزرسانی منظمتر و همسو با این پیشرفتها دارد.
تیم RICOCHET Anti-Cheat به بازخوردهای شما گوش داده است و این گزارش پیشرفت بهمنظور ارائه بهروزرسانی معنادار در مورد مسئله تقلب و همچنین ترسیم نقشه راه برای سال آینده نوشته شده است. این نقشه با انتشار Black Ops 6 آغاز میشود و به برنامههایی آینده نیز میپردازد.
در طول سال گذشته، ما در سیستمهای اصلی زیادی سرمایهگذاری کردهایم که بر کاهش فاصله زمانی بین وقوع تقلب و واکنش سیستمهای ما تمرکز دارد. با گسترش این زیرساخت ها، قادر خواهیم بود سریعتر تکامل یابیم و با سرعت بیشتری واکنش نشان دهیم (در ادامه بیشتر درباره این سرعت صحبت خواهیم کرد).
#TeamRICOCHET چه کار میکند؟
ما از بازیهای Call of Duty محافظت میکنیم. اغلب به این هدف میرسیم، اما میدانیم که هنوز کارهای زیادی باید انجام دهیم. پس تقلب در Call of Duty چیست؟ بهطور ساده، هر چیزی که با استفاده از نرمافزارهای مخرب به بازیکن مزیت ناعادلانه ای بدهد، مانند استفاده از دیوار نگارها (Wall Hacks) یا دقت بینقص، تقلب محسوب میشود و نباید با سو استفاده از باگهای بازی اشتباه گرفته شود. تقلب همچنین شامل به اشتراک گذاری حساب کاربری برای باز کردن تجهیزات، استفاده از نرمافزارها برای دسترسی به آیتم هایی که کسب یا خریداری نشدهاند، و تقویت حساب کاربری میشود.
شاید از خود بپرسید که افراد چگونه در بازیهای آنلاین تقلب میکنند؟ بهطور خلاصه، متقلبان از نرمافزارهایی استفاده میکنند تا بازی را دستکاری کرده و اطلاعاتی را که نباید دیده شود فاش کنند، یا با سرعت و دقت فوقانسانی اقداماتی خودکار انجام دهند. همه میدانیم که ماشینها در این دنیای چندگانه نباید پرواز کنند، اما گاهی دنیای بازیهای ما این موضوع را نادیده میگیرد.
افرادی که پشت صحنه تقلبها هستند، گروههای غیرقانونی سازمانیافتهای هستند که هر قطعه از دادههای بازیهای ما را بررسی میکنند تا راهی برای تقلب پیدا کنند. این افراد صرفاً چند کدنویس آماتور نیستند که کدی را بهطور تصادفی از اینترنت پیدا کردهاند؛ بلکه گروهی هستند که از سو استفاده از زحمات توسعهدهندگان بازیها در سراسر صنعت بازی سود میبرند.
اما توسعهدهندگان تقلب بیعیب نیستند (به وضوح – آنها باید وانمود کنند که در بازیهای ویدئویی خوب هستند). هر بار که تقلب میکنند، ردپایی از خود باقی میگذارند. ما چندین راه برای پیدا کردن این ردپاها داریم، از جمله:
- درایور سطح هسته #TeamRICOCHET برای PC که هنگام بازی اجرا میشود
- تشخیصهای سمت سرور و سمت کلاینت
- مدلهای یادگیری ماشینی که به دنبال ناهنجاریها میگردند و مسابقات را بررسی میکنند
- ابزار بررسی بازپخش برای مقابله با تقلب
- تشخیصهای سختافزاری شخص ثالث و موارد دیگر
مهمترین چیزی که هم برای ما و هم برای شما اهمیت دارد، این است که دیگر به خاطر یک متقلب بازی را نبازید. در Black Ops 6 تلاشهای زیادی برای ارتقای امنیت انجام شده است، اما هدف اصلی ما این است: میخواهیم متقلبان را ظرف یک ساعت از اولین مسابقهای که در آن شرکت میکنند شناسایی و حذف کنیم.
این معیار به نام “زمان واکنش” (Time to Action) شناخته میشود و ما بهطور داخلی پیشرفت خود را بررسی کرده و فناوریهایی برای کاهش این زمان توسعه خواهیم داد.
در طول بتای Black Ops 6، تیم ما فناوریهای جدیدی را آزمایش کرد تا به این هدف دست یابد. هفته اول بتا کمی مشکلساز بود. قبلاً در هفته اول بتا از دادههای بازیکنان کنسول برای آموزش و آزمایش سیستمها استفاده کرده بودیم. به زبان ساده، حتی اگر دوست داریم بازیکنان PC را هم در نظر بگیریم، داشتن یک آخر هفته برای تست استرس سیستمهای بدون نگرانی از متقلّبین مفید است. اما به دلیل عدم وجود این تستها، فناوری جدید ما به قدری مشتاق بود که متقلبان را شناسایی کند که کمی سریعتر از حد لازم وارد عمل شد. وقتی متوجه این اشتباهات شدیم، سریعاً اصلاحات لازم را انجام دادیم تا مسیر درستی را برای دستیابی به هدف زمان واکنش طی کنیم.
در طول هفته اول بتا، متقلبان توانستند حدود ۱۰ مسابقه چندنفره را پیش از حذف شدن کامل کنند. پس از تنظیم سیستمها و اعمال روشهای جدید شناسایی برای هفته دوم، این زمان به نصف کاهش یافت و به ۵ مسابقه رسید. این زمان دقیقاً مطابق با هدف زمان واکنش ما بود. در واقع، ۲۵ درصد از تمام اخراجها در هفته دوم بتا در اولین مسابقهای که متقلبان بازی کردند رخ داد.
اما حذف یک متقلب پس از تقلب کامل نیست، بنابراین ما در حال افزایش تشخیصها هستیم تا بتوانیم متقلبان بیشتری را پیش از ورود به بازی متوقف کنیم. در طول بتا، بیش از ۱۲,۰۰۰ حساب کاربری که بهطور قطع تقلب کرده بودند، قبل از شروع مسابقه حذف شدند.
Black Ops 6 از روز اول با مجموعهای از فناوریهای ضدتقلب بهروز عرضه خواهد شد. برخی از این موارد عبارتاند از:
- نسخه بهروز شده درایور سطح هسته. توجه: همه ویژگیهای بروز رسانی ۲۵ اکتبر از هر عنوانی که از این درایور استفاده میکند، از جمله Call of Duty®: Warzone™ محافظت خواهد کرد.
- تمامی تدابیر مقابله با تقلب، از جمله Damage Shield، Disarm، Splat، Hallucination و دیگر موارد فعال خواهند بود.
- سیستمهای رفتاری یادگیری ماشینی جدید، با تمرکز بر سرعت تشخیص.
- مدلهای یادگیری ماشینی جدید برای تحلیل گیمپلی و مقابله با ابزارهای هدفگیری خودکار.
- ارتقاهای برای زمان راهاندازی بازیهای رنک شده، شامل بررسیهای مداوم برای اطمینان از صحت رتبهبندیها. بهروزرسانیهای بیشتری درباره حالت رنک نزدیک به زمان راهاندازی آن منتشر خواهد شد.
- برای Call of Duty: Warzone، اقدامات جدیدی برای متوقف کردن متقلبان اعمال شده است. بهزودی در گزارشی دیگر، درباره این اقدامات بیشتر خواهیم گفت.
ما همیشه به دنبال یافتن ردپای متقلبان هستیم تا آنها را از بازی خارج کنیم. این تعهد ما به جامعه بازیکنان است.
چه چیزی در COD BLACK OPS 6 برای گیمر ها پیش است؟
در حالی که #TeamRICOCHET همچنان به توسعه و استقرار سیستمهای ضد تقلب در سمت کاربر و سرور ادامه میدهد، ما به آینده نگاه میکنیم. مبارزه با تقلب در حال حاضر – در سمت کاربر که برنامههای غیرقانونی فعال میشوند – مانند مبارزه در قلمرو دشمن است: این ماشین و کد آنهاست.
درایورهای سطح هسته برای PC دسترسی سیستمهای ضدتقلب را تقویت کردهاند، اما متقلبان اکنون تقلبهایی را ارائه میدهند که فراتر از سطح هسته هستند، حتی از سخت افزارهای ویژهای استفاده میکنند که بهطور خاص برای حمله به بازیها و تقلب طراحی شدهاند.
تیمی که روی آینده کار میکند، مجموعهای از ابزارهایی را توسعه میدهد که از هوش مصنوعی برای شناسایی و مبارزه با متقلبان استفاده میکنند.
در حال حاضر، متقلبان میتوانند فرار کنند و مخفی شوند، اما همیشه ردپایی از خود باقی میگذارند. حالا اگر آن ردپا ناپدید شود چه؟ این همان چیزی است که تیم ما روی آن کار میکند. توسعه دهندگان تقلب نمیتوانند رفتار بازیکنان را مخفی کنند. نحوه بازی کردن افراد – چه آنهایی که قانونی هستند و چه آنهایی که متقلب هستند – به ما اطلاعات میدهد و ما از این اطلاعات برای شناسایی افراد متقلب استفاده میکنیم.
ما هماکنون دادههایی از متقلبان داریم، اما برای ساخت پروفایل بازیکنان سطح بالا، دادههای لیگ Call of Duty را بررسی میکنیم – جایی که هر مسابقه ضبط میشود و تمام آمارها حفظ میشوند.
در حال حاضر، کارهای بیشتری در مورد استفاده از هوش مصنوعی انجام میدهیم که فراتر از مدلهای رفتاری است و به محض پیشرفت در کار، جزئیات بیشتری را به اشتراک خواهیم گذاشت.
تعهد Call Of Duty و RICOCHET
تقلب یک مشکل ناامیدکننده در سراسر صنعت بازیهاست. اما هدف ما این است که متقلبان را در سریعترین زمان ممکن از بازی بیرون کنیم. هدف اصلی ما این است که این کار را در کمتر از یک ساعت انجام دهیم.
ما در طول سالها موفقیتهای زیادی داشتهایم – از جمله نابودی کامل چندین توسعهدهنده تقلب، مسدود کردن سختافزارهای شخص ثالث، و انداختن متقلبان به زمین با سرعت مافوق صوت – اما میدانیم که این پیروزیها باعث نمیشود احساس بهتری داشته باشید وقتی از سوی یک متقلب از آن سوی نقشه هدف گرفته میشوید.
ما نمیتوانیم بگوییم که متقلبان بهطور کامل ناپدید خواهند شد، حتی با فناوریای که برای راهاندازی آماده کردهایم. اما همه اعضای #TeamRICOCHET از تمام ابزارهایی که داریم استفاده خواهند کرد تا به مبارزه ادامه دهیم و تجربهای عادلانه و لذتبخش برای شما فراهم کنیم! و اگر ابزار مناسب وجود نداشته باشد، خودمان آن را خواهیم ساخت. مبارزه با تقلب یک تلاش مداوم است و ما همیشه در حال کار برای متوقف کردن و ناکام گذاشتن متقلبان هستیم. این یک تعهد جدی و پایدار برای ماست.